4 września 2012

[Polecone: dla smakoszy] Dodukhansang (도둑한상) czyli Bean Table

Jak już pisać to hurtowo. Już parę razy zdarzyło mi się polecić tutaj różne lokale, więc stwierdziłam, że może zrobię z tego stały element blogu. Bo ja, jako prosty człowiek, lubię 2 rzeczy: bieganie (a w zasadzie jakąkolwiek formę aktywności fizycznej) i jedzenie. I w zasadzie wokół tych dwóch rzeczy mi upływa życie.

Na pierwszy ogień: knajpa do której w ramach urodzin zabrała mnie Pani Delfinowa (co ja poradzę, że wszyscy moi znajomi mają zwierzęce przezwiska...).



Dodukhansang wywodzi się ze ze zlepku przymiotnika 두둑하다 (czyli obfity, pełny) i 상 (czyli miejsce spożycia posiłków). Jednym słowem Obficie Nakryty Stół. Właściciel na angielską nazwę wybrał 'Bean Table' bo też głównym składnikiem dań jest fasolka, a w zasadzie soja w najróżniejszych formach.

Przesympatyczny szef Songmo Lee i jego ekipa przed restauracją


Co tam zjemy?

Jak wspomniałam: różne pochodne od soji, czyli tofu, zupki na bazie fasoli itp. Ale nie tylko. Będzie też delikatna wołowinka, świeże małże, sezonowe warzywa (z sadu przy posesji) i inne smakołki. Generalnie i mięsolubni i wegetarjanie (ba! nawet weganie!) najedzą się tu do syta. Wszystko przyżądzone z klasą i rozmachem. Generalnie jest to kuchnia koreańska, ale kuchmistrz nie boi się eksperymentować, łącząc różne, niespodziewane smaki. I świetnie mu to wychodzi.
W menu, poza poszczególnymi daniami, są różne 'zestawy', składające się z kilku dań (nasz np. z 4).

Oto moje zdjęcia (niestety z komórki).

 Na przystawkę: zupka z dyni, rzodkiewki i (jakże by inaczej) fasolki. A do tego sałatki.

Przyprawiona wołowinka z tofu i kimchi

Zupa z małż i tofu.

Fasola, przystawki i ryż.

A na deser: lody sojowo-śliwkowe.

Za ile?

Wbrew temu, że każdy zestaw jest niczym dla młodego króla, ceny wcale nie są wygórowane. Za jedną osobę ok. 18,000 wonów. Generalnie cennik oscyluje między 8,000 a 30,000. 

Gdzie?

Niestety tu jest pies pogrzebany, ale może nie do końca. Restauracja nie znajduje się w Seulu a w 'powiacie miasta Seongnam (jedno z miast-sypialni stolicy). I niestety można dojechać tylko własnym samochodem lub taksówką. Ale na tym też polega urok tej restauracji: położona niedaleko góry Cheongyasan (청계산), zdala od gwaru miasta a jednk całkiem niedaleko. 

Adres: 경기도 성남시 수정구 금토동 87-2, Gyeongido Seongnam-si, Soojeong-gu, Geumto-dong 87-2
Tel: (031) 8017-2213.

  W przypadku korzystania z taksówki, najlepiej zaraz przy wsiadaniu zadzwonić do restauracji i podać słuchawkę kierowcy, by szef mógł wytłumaczyć jak dojechać.

Ocena:

Niebo w gębie!! A tutaj recenzja Magazynu 10. 
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz