1 września 2012

[W odpowiedzi na pytanie] Wrzesień

Umówmy się, że od teraz na pytania z formspring będę odpowiadać raz w miesiącu. Tak więc dzisiaj edycja wrześniowa.

Po deszczu, słońce. Nad rzeką Han

Witam, wczytując się w wytyczne dot. rekrutacji widzę, że istnieją dwa sposoby: za pośrednictwem ambasady i bezpośrednio na danej uczelni (przy czym są dwa różne limity ilości osób w zależności od wybranego sposobu). Którędy Ty aplikowała

 Za mojej kadencji można było tylko aplikować za pośrednictwem ambasady.

Cześć, mam problem z wyborem dania koreańskiego do konkursu. Zastanawiam się jakie danie zrobi na wrażenie na Koreańczykach. Umiem gotować galbi chim, bibimbap, kimbap, japche, Naengmyeon, kimchi jjigae i kimchi z rzodkwi. Z góry dziękuję za pod

 O gotowaniu wiem tyle co kot napłakał. Ale może warto pójśc za naengmyeon i galbi chim, bo reszta to dania proste i tzw. 'uliczne'.

Jak mniemam jesteś w Korei już na stałe. Jak było z wizą? Ciężko dostać taką 'na stałe'? Pozdrawiam, N.

 Jak się ma pracę i odpowiednie dokumenty, to nie jest ciężko.

Hej! Na wstępie, wcale nie masz ciężkiego pióra, wręcz przeciwnie! Pytanie: jak jest w Korei z katolicyzmem? Moja znajoma z tego kraju ostatnio "nawróciła się" i często słyszy się też o wzroście chrztów itd? Czy naprawdę nastąpił taki boo

Korea to ciekawe zjawisko na mapie religijnej. Większość deklaruje się jako ateiści, następnie po 20% Buddyści i Protestanci. Katolików jest raptem 10%. Nie słyszałam nic o masowych chrztach, aczkolwiek nierzadko Koreańczycy zmieniają religię kilka razy w ciągu życia, z różnych przyczyn (mój kolega, odbywający służbę wojskową, stał się Buddystą, bo w jednostkowej świątyni rozdawali łakocie). Także w jednej rodzinie bywają przedstawiciele różnych wyznań: moja dobra znajoma jest ateistką, jej mama praktykującą Katoliczką, starsza siostra Mormonką, brat Anglikaninem a o tacie nic nie wiadomo, bo się go nikt nie spytał. Owszem, bywają scysje na tle religijnym, głównie między Buddystami i Protestantami, ale ostatnio nic mi się nie obiło o uszy, żeby towarzystwo się znów kłóciło. Choć zarówno przedstawiciele Buddzymu i Protestantyzmu czasami mniej lub bardziej próbują wpływać na życie publiczne (via. politycy), nie jest to jakoś ostentacyjnie naporczywe.
Generalnie, ot, każdy sobie spokojnie żyje ze swoją własną wiarą. 

jakie są szanse aby znaleźć pracę w Korei i zostać w kraju po ukończeniu tam studiów magisterskich ze stypendium? po jakich kierunkach są na to największe szanse? jak właściwie Tobie się to udało?

Ostatnio napisałam na ten temat posta. 

Czesc, chciala bym z Toba porozmawiac i zapytac o pare rzeczy bardziej prywatnie :) Czy mogla bym dostac twojego mejla albo cos? :)

Hej. Chciałabym się dowiedzieć, czy dałabyś mi swój namiar tzn, email, cokolwiek. Po prostu potrzebuje rady związane ze studiami i Koreą. Czy mogłabym cb prosić o coś takiego.? :)

 

Mój adres email można znależć zarówno tu jak i na starym blogu. Ale ostrzegam: mam coraz mniejszą ochotę wałkować po raz n-ty temat stypendium i studiów w Korei, chyba że NIIED zacznie mi płacić komisję. Odsyłam do niedawnego posta.

Czesc, potrzebuje rady na wycieczke poza Seul - 1dniowa - inna niz Suwon i Cheonan. Ewentualnie mniej znane miejsca w Seulu. Z gory dzieki! :)

Polecam przejrzeć mój stary blog. A tak na szybko (głównie miejsca gdzie ostatnio byłam, lub gdzie planuję być): Incheon i pobliskie wyspy (np. Kanghwado), Andong, Namiseom, Buramsan.

Żyjesz jeszcze ? będziesz pisać ? bo o ile w ogóle nie komentuję to czytam każdy twój wpis Co teraz robisz ? :P

Żyję, ale tak się składa, że (na szczęście) moje życie nie kręci się wokół komputera czy bloga (za to w centrum uwagi jest praca i mój wysłużony smartphone) i piszę kiedy mi najdzie ochota. Dochodzi do tego fakt, że dużo łatwiej jest mi się pisennie wysłowić po angielsku niż po polsku... Teraz siedzę u siebie, odpoczywam po 20-km przejażdżce rowerowej i zbieram siły by się przygotować do wyjścia, bo pogoda dziś jest naprawde cudowna.

Hej, Chcialabym zapytac o jakiś portal z wiadomościami, coś jak nasze tvn24, wp.pl albo coś takiego. stronę na ktorej mogę przeczytac wiadomosci, co sie aktualnie w korei dzieje etc. po koreansku oczywiscie ;) taka strone z ktorej korzystaja koreanczycy.

Naver, Daum.

Witam, mam pytanie odnosnie pracy dla nauczycieli jezyka angielskiego w Korei. Mieszkam od 10 lat w Anglii, posiadam takze paszport brytyjski i licencjat z nauczania jezyka angielskiego, uczylem rok w Polsce. Czy mam sznace uczyc angielskiego w Korei?

Tak.




2 komentarze:

  1. rany. pusty śmiech mnie ogarnął po przeczytaniu zapytania o serwisy informacyjne. skoro ktoś chce mieć niusy po koreańsku, to te serwisy są podstawą, wrzucasz w google i masz. jakaś ściema z tym koreańskim skoro pyta o pierdoły ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. cieszę się, że ktoś dzięki mnie miał "pusty śmiech" ;) to nie dla mnie, ja nie mówię ani tym bardziej nie piszę po koreańsku a wpisując te frazy (wiadomości, korea etc) nawet po angielsku nie udało mi się niczego sensownego znalezc. Marta dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń